Dwa lata temu przypadkiem trafiłem na zapis gry Yoomp! na Youtube. Nie wiem co zszkowało mnie bardziej, sama gra czy to że w 2007 roku ktoś coś pisze na małe Atari, mój pierwszy komputer. Moja wyobraźnia zaczęła krążyć w okół zagadnienia "jak to jest zrobione?".
Amigi nie miałem od 20 lat ale ten komputer darzę największym sentymentem i to na nim nauczyłem się asemblera, bawiąc się pisaniem dem. Po zobaczeniu Yoompa!, w celach czysto rozrywkowych, traktując to jako łamigłówkę, zastanawiałem się jak taką grę można zrobić na Amigę. Wymyśliłem kilka silników z których jeden wydawał się na tyle obiecujący i oryginalny że aż zachciało mi się po latach kupić A1200 i pisać Yoompa! na Amigę.
Prace koncepcyjne zaczęły się jeszcze w 2018r. Od stycznia 19r. dość mocno pracuję nad grą a dziś właśnie nadszedł moment kiedy mogę wam coś pokazać.
Gra jest na etapie w którym można już grać. Tunel w otoczeniu gwiezdnego pyłu się renderuje, kulka skacze, pola reagują. Sterowanie to joystick prawo, lewo, fire - skok.
Na razie to tylko pierwsze zrzuty ekranu, po zrobieniu edytora poziomów pokażę zapis wideo.
W stosunku do oryginału Atari, jest u mnie trochę zmian. Najważniejsze to:
1. Na obwodzie jest 16 kafelków zamiast 8.
2. W osi Z widać 10 kafelków zamiast 4 co pozwala z większym wyprzedzeniem planować ruchy.
3. Są specjalne pola bonusowe (pomarańczowe), co zmienia akcent gry bardziej na zbieranie punktów niż tylko na przeżycie.
4. Są nowe typy pól np. powodujące znikanie niektórych kafelków.
Tytułem będzie "Jump!" ponieważ na Amidze nie było gry o tej nazwie.
Wymagania to A1200 + 4MB Fast.
Gra działa w rozdzielczości 320x256 w 256 kolorach, 50fps.
Tunel jest większy niż okno wyświetlania i przesuwa się wraz z ruchem kulki, na takiej zasadzie jak w grze Stardust.
Ostatnia aktualizacja: 02.12.2021 16:17:07 przez Kefir_Union
Ostatnia aktualizacja: 07.01.2022 14:54:25 przez Kefir_Union
O matko ! Czy przypadkiem temat założony dzisiaj przez Zbycha - twórcy yoompa na C64 nie przyspieszył Twojej decyzji o pokazaniu tego nad czym pracujesz ? ;)))))
Swoją drogą w wątku o Twojej zgadywance, z Wójtem trafiliśmy w punkt ;)
Ostatnia aktualizacja: 01.06.2019 17:30:58 przez mikecios
Nie wiem kto to jest 'Zbych' ani co robi bo chyba nowy na forum, zresztą ja nie śledzę tutaj wszystkiego. Odnalazłem właśnie jego profil i po wypowiedziach nie widzę żeby chwalił się robieniem Yoompa! na Amigę. Niech robi, będą dwa, zobaczymy który lepszy
Ja bym się cykał wystawiać boinga w publicznej wersji gry. Chyba, że bym miał na tyle kasy, żeby wygrać proces z Hermansem.
Ale generalnie gra bardzo mi się podoba (z wyglądu na razie, zakładam że w ruchu wygląda to jeszcze lepiej). Liczę po cichu, że da się odpalić na NG (wiem, marzenie ściętej głowy - ale od czego E-UAE?).
Ostatnia aktualizacja: 01.06.2019 19:52:30 przez recedent
Rewelacja! Chętnie zakupię grę, chociaż wersji z Atari nigdy nie znałem. Grafika powala. Miło zobaczyć, że nie potrzeba jednak nowoczesnych kart do tworzenia gier(i grania) na Amidze. Co do kulki, to można się tłumaczyć, że to polska szachownica.
Z tego co widziałem z Atari, to tam też jest szachownica. Daj może kilka kulek do wyboru, w różnych kolorach.
Ostatnia aktualizacja: 01.06.2019 20:52:23 przez AD99
Autorze, czy cieniowanie tekstur kafelek jest statyczne, czy kod gry zakłada dynamiczny efekt?
Ciekawi mnie jeszcze kwestia przywiązania programu do HW Amigi tzn. czy gra kompletnie zrywa z OSem i nie będzie szansy jej odpalenia pod karta graficzną, czy może jednak istnieje taka opcja?
Ponad to cieszy niezmiernie, że ten jakże zacny pomysł zostanie przeniesiony na poletko amigowe.
Powodzenia w doprowadzenia projektu do końca!!
Mi ta gra skojarzyła się z grą "Blob" od Core Design. Też jest trójwymiarowa i skacze sympatyczna kulka po kafelkach z różnymi wzorkami i własnościami.
Zapamiętałem tę grę głównie ze względu na to, że dźwięki i grafika jest w formacie IFF. Wyciągnąłem kiedyś dźwięki z tej gry.
Nie grałem w "Yoomp", ale czy są jakieś podobieństwa?
Co do bohatera sugeruję jakiegoś okrągłego futrzaka w roli głównej, zamiast piłeczki Boing Ball.
W ostateczności tak zrobię choć myślę że nie powinno być problemów z tym co teraz.
Kulka będzie animowana, czy z dynamicznym oświetleniem to nie wiem. W obecnej postaci silnika jest już jechanie po bandzie na A1200, dodanie każdego nowego elementu zaczyna gubić klatki przy bardziej obciążających fragmentach tunelu.
Gra jest robiona jak za starych dobrych czasów czyli zabicie systemu, tryb nadzorcy i grzebanie w rejestrach . Przywiązanie do HW Amigi jest bardzo duże ale chciałbym żeby dało się odpalić na RTG. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.