[#1] Choctris (Yet Anothe Tetris)
Okej, koniec kiszenia zrodel, wywozenia do Pingwinowa i wypuszczania wersji beta tylko dla przyjaciol krulika.
Jako ze czasy nas ostatnio nie rozpieszczaja to postanowilem z nudow wrocic do rozwoju gry ktora razem z Leonem wystawilismy na RetroKomp 2018.
Jednak kto by o niej pamietal, yet another tetris.
Rozwoju to moze za duze slowo, jednak napisanie jednej linijki na tydzien uwazam osobiscie za sukces
Ale ze czasu bylo duzo to siedzialem i myslalem a jak nie mialem czasu to tylko siedzialem i gralem w Q3.
I z tego siedzenia pomyslow troche sie uzbieralo.

ADF
LHA

Co sie nie zmienilo?
Gra dalej wymaga systemu 2.0+

Wiec jakie nowe fjuczersy?

a) zastosowanie playera modow autorstwa Franka Willego. Co pozwolilo odtwarzac muzyke lacznie z efektami sfx.
Do tej pory trzeba bylo wybrac co ma sie wydobywac z glosnikow: albo muza, albo efekty.
Od teraz mozna mieszac, ewentualnie powylaczac w diably.

Jesli juz przy muzyce jestesmy.
b) ta wersja ma zaszyte mechanizmy wykrywania czy gra zostala uruchomiona na CDTV/CD32.
Jesli tak to muza moze byc odtwarzana bezposrednio z plyty CD. Muzyka z modulu jest wylaczana.
Wiec jesli uruchomisz gre z plyta audio w czytniku to mozesz sobie zapodac wlasna muze.
Osobiscie sprepatowalem sobie plyte CD-ROM ktora uruchamia sie na CDTV/CD32.
Zawiera ona dodatkowo sciezki z OST z anime "Akira" (gimby nie znajo :).
Jest tam taki kawalek pt. "Requiem" ktory trwa 15 min i dobrze sie petli wiec do rozgrywki jak ulal.
Gra wykozystuje trzy tracki.

c) jesli juz jestesmy przy CDTV to dodatkowo na zapis wynikow wykozystywana jest pamiec BookMark.
Zapisuje sie tam tabela HighScore. Standardowo zapisuje sie do pliku.

d) obecnie sa cztery tryby rozgrywki:
- z klasyczna iloscia klockow
- klasyczne klocki + 2 nowe
- tz "Blind Tetris". Polega to na tym ze klocki widzimy dopuki spadaja. Gdy spadnie staje sie niewidoczny.
Tu tez mozna wybrac z jaka iloscia klockow chcemy grac.
Z tego co wiem to nawet urzadzaja zawody swiatowe w tego typu gre.

Na razie to tyle. I na koniec pozdrowienia dla:
Juena za znoszenie mojego meczenie tylka w sprawie wypalenia plytek
Asmana za pomoc z gameport i timer.device.
Km-l za pomoc z bookmark.device
Ciosa za beta testy.
8
[#2] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #1

Bjutik ;) Grałem i podoba mi się ;)
[#3] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@mikecios, post #2

super! a u mnie lezy wciaz plytka wypalona dla Ciebie (w sumie to dwie z TFem) :D dobrze ze juz ogarniasz temat

jestes juz na etapie szukania muzyka do wersja audio?
[#4] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #1

Gratulacje! Schludnie zrobione. Podobuje mnie się to bardzo OK
[#5] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #1

Super- dzięiOK Fajny motyw z tymi Trackami Audio ok, racja
[#6] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@juen, post #3

To chyba phibowi chciałeś odpowiedziec, nie mnie 🤪
[#7] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #1

Mega fajnie, że wróciłeś do tematu ;) Gdybyś jeszcze kiedyś wrócił do tego węża w 3D i opakował w featuresy ;) rozmawialismy o tym lata temu na RK/LE ;)
[#8] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #1

Gratulacje OK
[#9] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@juen, post #3

Odpowiem zbiorczo.

Dzieki wszystkim za dobre slowo

Teraz zauwazylem ze w pierwszym moim poscie braklo jednego zdania.
W grze mozna wpisac haslo ktore dodaje pewnien bajer. Tym ktorym podalem beda wiedziec.
Jednak nie wiem jak dlugo bedzie ono funkcjonowac.

@Juen
Konsultowalem jakis czas temu sprawe muzyki z Leonem. Jednak znalezienie muzyka ktory by stworzyl potrzeba muzyke do gry bedzie raczej ciezko.
Wiem ze napisanie jej z pomoca profesjonalnego sprzetu np w Renoisie bylo by prostrze niz w ProTrakerze, jednak
zakladajac nawet komercyjne wydanie gry to nie moglibysmy mu zagwarantowac jakicholwiek profitow, ktore
byly by uzaleznione od ilosci sprzedarzy. A raczej duzej bym sie nie spodziewal.

@Twardy
Tak, pamietam nasza rozmowe. Jakis czas temu przepisalem dwa fragmenty z C na asma. Troche to przyspieszylo gre. Jednak dalej nie jestem zadowolony z rezultatu. Sprobuje jeszcze nad tym popracowac.
Glownie chcialbym wyeliminowac uzywanie koprocesora.

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2021 19:19:34 przez Phibrizzo
3
[#10] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #9

Gra świetna i bardzo ładnie wykonana. Niestety musiałem wystartować z ADFa, lub z pod WHDLoad ponieważ próba uruchomienia bezpośrednio z ikonki wyrzucała komunikat dotyczący brakującego fonta TNY, oraz MCP wychwyciło GURU.
[#11] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Ponki1986, post #10

Dzieki za ten test.
Widzocznie zapomnialem odpowiedzniej czcionki dodac do archiwum.
Sprawdze tez to GURU.
[#12] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #11

Dokładniej mówiąc czcionka chyba jest w archiwum LHA, bo na ADFie na pewno. Bardziej wygląda to jakby program szukał czcionki tylko w SYS:Fonts nie zaglądając do PROGDIR:Fonts
[#13] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Ponki1986, post #12

Sprawdzilem. Czcionki w archiwum nie ma. Bede musial to uzupelnic.
Ponadto, z tego co wiem nie ma czegos takiego jak PROGDIR:Fonts.
Gdy system szuka jakiejs czcionki to odrazu zaglada do Fonts: (SYS:Fonts).
Dlatego nalezy ja przegrac (obecnie z ADFa) do katalogu Fonts:
[#14] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #13

Ok, rozumiem. Mój błąd. Ale jeżeli okaże się to pomocne to podrzucam GURU, które mi się pojawiło:



Po kliknięciu Skacz do RTS wyskoczył inny:



Niestety moja Amiga to WinUAE, a system to 3.9 BB1+2+3+4
[#15] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Ponki1986, post #14

Wersja systemu mysle ze nie bedzie miala znaczenia.
Pytania:
1. czy to samo GURU pokazuje sie tez po przegraniu czcionki do katalogu Fonts
2. czy ten sam problem jest rowniez dla wersji "nie 020"?
[#16] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #15

Problem pojawił się w przypadku obu wersji, ale po skopiowaniu czcionki zanikł i gra działa poprawnie.

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2021 21:34:22 przez Ponki1986
[#17] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #13

Natomiast jeśli chodzi o PROGDIR: to wygooglowałem że w dos.library jest funkcja GetProgramDir(). W skrócie jest to katalog w którym znajduje się uruchomiony program. Przykładowo po uruchomieniu odtwarzacza AVI/MOV MooVid i otwarciu okna wyboru plik, wpisanie w ścieżce PROGDIR: przekieruje do katalogu z uruchomionym odtwarzaczem. W sumie to nie istotne, po prostu spotkałem się z programami które potrafią szukać takich plików jak czcionki czy lokalizację w swoim katalogu. Suma summarum nie było tematu. Czcionka skopiowana do Fonts: a gra działa prawidłowo i jest naprawdę świetna.
[#18] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Ponki1986, post #17

Tak, masz racje, PROGDIR: funkcjonuje w systemie. Jednak z tego co wiem PROGDIR: mozna stosowac tylko
w przypadku swoich danych ktore sa w katalogu z uruchamianym programem ale nie sa elementem systemu.
Jesli chcialbym dodac swoje fonty lub libsy musialbym skozystac z polecenia Assign, np:

Assign Libs: Moj_program/Libs: ADD

Jednak nie bede sie upieral w swoim przekonaniu. Jesli ktos jest bardziej obeznany to prosze wypowiedz.

Jesli dobrze kojarze to w MOSie, system sprawdza rozne lokalizacje i tam taka zabawa nie jest potrzebna.

A co do GURU, wyglada na to ze mam jakis blad w funkcji otwierajacej potrzebne zasoby.
Jak bede mial chwilke to przypatrze sie temu, bo tak nie moze byc.


Ostatnia aktualizacja: 10.12.2021 02:39:52 przez Phibrizzo
[#19] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #1

Phibb czyli opanowałeś ten player Franka Willego w C (includy?).
Jak będę w domu to potestuję.
[#20] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #18

Jesli chcialbym dodac swoje fonty lub libsy musialbym skozystac z polecenia Assign, np: Assign Libs: Moj_program/Libs: ADD
Nie musiałbyś. Katalogi takie jak PROGDIR:Fonts/ czy PROGDIR:Libs/ są sprawdzane przy otwieraniu odpowiednio czczionek i bibliotek, co więcej, są sprawdzane przed systemowymi, czyli "prywatne" pliki programu mają pierwszeństwo. No chyba, że dana czcionka/biblioteka jest już załadowana do pamięci.
[#21] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Krashan, post #20

Z ciekawosci sprawdzilem jak to wyglada w przypadku bibliotek.
Musze przyznac Ci racje. Jesli program kozysta z biblioteki prywatnej a nie ma takiej w LIBS:
to system sprawdzi rowniez w miejscu skad zostal uruchomiony program.

Jednak z tym fragmentem zgodzic sie nie moge:
co więcej, są sprawdzane przed systemowymi, czyli "prywatne" pliki programu mają pierwszeństwo.

Oto wynik z DOSTracera ktory temu przeczy:
Choctris: Changing current directory to "Gry:LOGICZNE/Choctris".
Choctris: Opening new file "con:10/10/320/80/Choctris/auto/close/wait": OK
Choctris: Opening old file "*": OK
ramlib: Loading segmented image "LIBS:iff.library": ›Failed›
ramlib: Loading segmented image "iff.library": ›Failed›
ramlib: Loading segmented image "LIBS:libs/iff.library": Failed
ramlib: Loading segmented image "libs/iff.library": OK  <-- sprawdzilo dopiero na samym koncu
1
[#22] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Ponki1986, post #16

Znalazlem blad. Teraz juz nie powinno byc GURU.
Dodatkowo, zamiescilem w archiwum potrzebna biblioteke oraz brakujacy font.

Adres ten sam co w pierwszym poscie.
[#23] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #22

Tez zagralem i zabralo mi troche czasu przy amidze OK

Zauwazylem, ze gra reaguje inaczej przy sterowaniu dzojem a strzalkami - gdy grasz dzojstikiem i dasz w dol to klocek od razu pojawia sie na dole ekranu zamiast spadac szybciej, gdy dzoja dasz na boki i przytrzymasz to klocek przesunie sie o jedna kolumne w bok ale juz dalej nie.
[#24] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@pch, post #23

Czy klocki nie przyspieszaja z uplywem gry?
Gralem tym razem dosc dlugo i nie zobaczylem by zaczely szybciej spadac - kurcze, musialem sam przerwac rozgrywke bo ciagle mialem pusta plansze :) - powinny przyspieszac ok, racja

Fajna muzyka.
[#25] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@pch, post #23

Tak, to prawda. Musialem isc na pewien kompromis.
Ktos moglby grac np na CDTV za pomoca joypada. Wiec musialem jakosc pogodzic dostepne funkcje.
Np. gre mozna zapauzowac klawiszem "P". Na joysticku pauze daje sie kierunkiem w gore.

Dostalem tez info ze klocki powinny sie obracac w przeciwna strone, a kierunek w gore powinien klocka zrzucac.
[#26] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@pch, post #24

powinny przyspieszac

No wlasnie powinny. Bede musial to sprawdzic.
Na jakim grasz konfigu?
[#27] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #26

Jesli chodzi o konfig w grze to NORMAL
Jesli chodzi o amige to a1200+Blizzard 030
[#28] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #22

Już sprawdziłem. Jest w porządku. Super OK
[#29] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@pch, post #24

Ja przyspieszenie poczułem dopiero od ~15 levelu, ostatecznie doszedłem do 23, w którym klocki spadały wyraźnie szybciej.

Jesli program kozysta z biblioteki prywatnej a nie ma takiej w LIBS:
to system sprawdzi rowniez w miejscu skad zostal uruchomiony program.


Czy aby na pewno? Udało mi się uruchomić grę dopiero po skopiowaniu do systemu iff.library i fontów.

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2021 18:50:58 przez forge
[#30] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@forge, post #29

Tak, wlasnie wyslalem wiadomosc ze przyspieszenie w okolicach 20 lvl - wg mnie troche za pozno bo zeby dojsc tak daleko to juz sie jest zmeczonym.. hehe

ps no i tez zaraz potem mialem GAME OVER :)

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2021 18:52:55 przez pch
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem