[#1]
"Adam Is Me" - port na Amigę
Cześć wszystkim,
Jakiś czas temu stworzyliśmy (i nawet wydaliśmy) na "małe 8bitowe Atari" grę "Adam Is Me"
link. Był to demake i skrzyżowanie gry logicznej "Baba Is You" z "Robbo".
Po pierwszych poziomach wprowadzających w zasady gry, które są podobne do tych z "Baba Is You", na graczy czeka kilkadziesiąt autorskich zagadek. Gra została całkiem wysoko oceniona przez recenzentów i nawet miała recenzje w kilku "papierowych" czasopismach.
Silnik gry napisałem w przenośnym C z nadzieją, że po otwarciu źródeł znajdzie się ktoś chętny do przeportowania gry na inną platformę. Okazało się, że chętny się znalazł (GGN) i bardzo aktywnie powstaje port na Amigę, od 500 w górę... oraz jednocześnie na kilka innych 16bitowych platform jak Atari ST, Atari Jaguar czy Sega Genesis/Mega Drive!
Gra ma już grywalny pierwszy świat, jest grafik przygotowujący ładną 16bitową grafikę i podobno jest też ktoś odpowiedzialny za przygotowanie muzyki i dźwięków (aktualnie jest placeholder). Praca idzie pełną parą - 120 commitów na GitHub przez miesiąc.
Projekt jako open-source rozwiją się
tutaj, zaś skompilowana wersja na Amigi do pobrania jest
tutaj (plik .exe można zamontować w WinUAE jako obraz dyskietki).
Na razie bardziej niż do grania (warto poczekać na pełną wersję) zachęcam do śledzenia postępu prac i ewentualnie dania "gwiazdki" na GitHubie autorowi porta. Tworzy świetną bazę do stworzenia portów na różne platformy z innych 8bitowych gier pisanych w C.
Co więcej? Gra ma też udostępniony edytor poziomów, dzięki czemu będzie można tworzyć nowe zestawy plansz i grać w nie na różnych platformach.
Ostatnia aktualizacja: 12.09.2021 22:51:37 przez ilmenit